יום רביעי, 18 ביולי 2012

ShenkArt

The Vagabundas ביקרו השבוע בתערוכת הבוגרים של המחזור הראשון לאמנות רב-תחומית בבית הספר הגבוה להנדסה, עיצוב ואמנות שנקר וחזרו מלאות התפעלות. אמנם מדובר במחזור קטן למדי, 27 סטודנטים בלבד, אך עושה רושם שהם נבחרו בקפידה ושהם אכן באמת עברו שם חוויה לימודית משמעותית. רבות מהעבודות שילבו באופן מעניין בין דיסציפלינות אמנותיות שונות, והדיוק, ההקפדה והתצוגה הנגישה והמושכת ניכרו ברוב המוחלט של היצירות בתערוכה. 


הנה כמה מהעבודות שמשכו במיוחד את תשומת לבנו:


רובי בקל מצייר באמצעות שכבות אבק שהצטבר במקומות אותם הוא מתעד. למעשה, הוא השאיר כל אחת מהעבודות שהוא יצר באתר שאותו היא מתארת במשך כמה חודשים על מנת ליצור את התוצאה הסופית שעשויה מגוני האבק השונים שנערמו על העבודה במרוצת הזמן. התוצאה לא רק מרתקת באסתטיות שלה, אלא גם מצליחה לנסח אמירה מעניינת על הסביבה שבה אנו חיים ויוצרים ועל החומרים שממנה עשויים האמנות והחיים.



לי זלבה הציגה מיצב שמנסה למתוח את גבולות הצילום. באמצעות מטול שקפים ומקרן שקופיות שעליו נבנה מעין מנוף עם מצלמה שעולה ויורדת, נוצר דימוי משתנה שבבסיסו צילום הלקוח מספריית המידע החזותי, אשר נמצאת בגנזכי בית אריאלה. הדימוי נראה לפרקים כמו יהלומים או כוכבים, לעתים כמו אלמוג ולהרף עין נגלה גם הדימוי המקורי: קהל אנושי צפוף.



יונתן גולדמן מציג מיצב סאונד מרשים, שמתרחש בתוך דגם של מעבדה לייצור סמים. גולדמן משתמש במבחנות,  בנוזל המיועד לייצור MDMA, בארוניות ישנות, ברמקולים ובסדרת מגברים לייצור המיצב ויוצר חדר מעוצב להפליא, שנראה כאילו נלקח מאחת הסצנות מהסדרה Breaking Bad, שהעונה החדשה שלה התחילה בדיוק השבוע.


נעה גינזבורג מציגה מיצב פיסולי site specific, המיוצר מסריגה של אלפי סרטי סימון המשמשים לתחימת אזורים מסוכנים ולהרחקת אנשים מהם. תהליך הסריגה העמלני, שעליו עבדה נועה במשך כמה חודשים, והצבת הפסל בחלל יצרו מיצב הנראה כאורגניזם רך וחי, המתרחק מחומר הגלם הראשוני - העירוני, המשטרתי והכוחני.


אוריין גלסטר מציגה פסלים שעשויים עץ ושעווה, שאליהם מחוברים פרטי ביגוד מסורתיים. בכך היא מציגה את המתחים הגופניים הקיימים בעולם הדתי.



עמיר רוזנברג יצר מיצב של גופים יציבים ומקובעים (שולחנות, אם תרצו), שצפים זה לצד זה בחלל, כשרגליהם נתונות בתוך דליי מים. לצד השולחנות ניצב משטח שעשוי מרצפות "שומשום", אך "ללא השומשום", שיוצר אפקט מעניין: החומר הנוקשה מהם עשויות המרצפות נראה כמשטח תחרה עדין.



2 תגובות:

שושנה חן אמר/ה...

עבודות יפות ומענינות. נשאלת השאלה, האם הבחירה באמצעים אקזוטיים היא תמיד מהותית לעבודה או שהיא בעצם תוצאה של הליכה עם ״הטרנד״. האם מכחול וצבע הם ״אאוט״? כך או כך, התוצאות מרהיבות.

אנונימי אמר/ה...

רובי בקל פשוט מדהים, ממש אומן חדשני ומעניין